• لوگو دیزاین

  • لوگو باید به سرعت قابل تشخیص باشد
  • لوگو باید در حالت سیاه و سفید و تک رنگ نیز خوب دیده شود
  • لوگو باید دارای اجزائی هماهنگ باشد
  • لوگو وقتی چرخانده یا برعکس می شود باید قابل تشخیص باشد
  • لوگو بهتر است با کمتر از چهار رنگ طراحی شود
  • لوگو باید دیدی جامد داشته باشد و از المانهای بکگراندی بپرهیزد
  • لوگو باید حاوی رنگهایی زنده و منتقل کننده انرژی باشد
  • لوگو باید هوشمندانه و بر پایه پیامی حساب شده طراحی گردد
  • لوگو نباید هیچ چیز اضافی در خود داشته باشد
  • لوگو باید در کشوری مثل ایران با قوانین مربوطه منطبق باشد تا بتوان آنرا ثبت نمود
  • لوگو باید به گونه ای اجرا شود که توسط افرادی با سواد گرافیکی پایین نیزقابل درک و یا به یاد ماندنی باشد
  • لوگو نباید از تشکیل چند لوگوی دیگر بوجود آمده باشد
  • لوگو باید در حالت تغییر اندازه نیز بخوبی قابل تشخیص باشد
  • لوگو باید از لحاظ زمانی کاملا منعطف و با آینده نیز کاملا سازگار باشد
  • لوگو بهتر است از جلوه های ویژه استفاده نکرده باشد
  • لوگو باید ساختاری منسجم و معین داشته باشد
  • لوگو نباید دارای جزئیات پیچیده باشد
  • لوگو باید با مکان های مختلف و فرهنگ های گوناگون سازگار باشد
  • لوگو بهتر است برای فعالیت های جدی تر از خطوط صاف و برای امور کمتر جدی از خطوط نرمتر استفاده کند
  • لوگو باید دوست داشتنی و تقریبا همه پسند باشد
  • لوگو باید در مرحله اول روی کاغذ پیاده و سپس وارد کامپیوتر شود
  • لوگو باید سادگی خود را حفظ کند
  • لوگو نباید منحرف کننده باشد
  • لوگو باید متعادل و خوش ترکیب به نظر برسد
  • لوگو بهتر است حاوی بیشتر از دو فونت در نوشته های بکار رفته نباشد

و  لوگو باید بر پایه یک ایده پردازی حساب شده طراحی گردد !